17 nov. 2011

MĂDĂLINA la 1 an şi 5 luni

La cele 17 luni (1 an si 5 luni) Mădălina a devenit din ce în ce mai uşor de înţeles pentru că reuşeste să combine cuvintele cu mişcările pentru ca să fie mai explicită. A căpătat mai multă independenţă şi poate să se dezbrace singură, încearcă şi să se îmbrace, dar cînd nu reuşeşte se enervează şi începe să plîngă sau cere ajutor de la “mami”.

Datorită anturajului petrecut la bunici şi unde a avut posibiltatea să fie înconjurată de mai mulţi copii Mădălina a început să vorbească tot mai mult. Chiar dacă nu toate cuvintele sunt pe înţelesul maturilor, ea le rosteşte aşa cum poate, iar mai nou a început să lege şi unele propoziţii. De ex: „Tati a ucru”, „Minea mamani”, „Minea duce afara”, „Apti mama Minea” ş.a.

Mai nou este şi faptul că a început să repete şi unele cuvinte simple din limba rusă “pasiba”, “dura”, “idu”. Am observat ca îi plac numerele. Indiferent de activităţile în care este implicată repetă cifrele de la 1 la 10, iar atunci când este întrebată câţi ani are Mădălina răspunde – „trei”. Deşi am învăţat-o să spună vârsta corect, încă nu ne-a reuşit, cert este că îi place să numere sau cel puţin asta este impresia noastră.

Am început să facem trecerea de la scutec la oliţă, însă cu greu ne reuşeşte şi am simţit că încă nu este pregătită pentru aceasta. Am amânat pentru mai târziu, însă zilnic îi tragem atenţia că trebuie să stea la oliţă, uneori este mustrată uşor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu